Amit a guminyomásról tudni kell I.

Sokan csak „felesleges rossznak” tartják a guminyomás ellenőrzését. Azonban egy néhány évvel ezelőtti vizsgálat megmutatta, hogy rosszul beállított nyomás miatt az autósok évente közel 2 milliárd liternyi üzemanyagot pazarolnak el Európában.

Tehát lehet, hogy mégsem annyira felesleges az a bizonyos ellenőrzés?

Lássuk most, mit kell tudni a guminyomásról!

Milyen hátrányai vannak a helytelen nyomásnak?

A menetkomfort

A túl puha gumikon a jármű könnyedén imbolygóvá, míg a magas nyomású abroncson pattogósabbá válik. Ezek határozottan csökkentik a menetkomfortot, ezzel kényelmetlen utazást okozva

A gumiabroncsok

A rosszul beállított nyomás hatására az abroncsok élettartalma csökken. Az útfelülettel való hiányos érintkezés hatására egyenetlen lesz az igénybevételük, így a futófelületen rendellenes kopás alakul ki.

Üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás

Az alacsony guminyomás növeli a gördülési ellenállást, amelynek hatására megemelkedik az üzemanyag fogyasztás, valamint megnő a szén-dioxid kibocsátás.

Balesetveszély

Az alacsony guminyomás hatására rosszabb lesz az autó kormányozhatósága és csökken a kanyarstabilitás is. Ennek hatására a vezető könnyedén elvesztheti uralmát az autó fölött, ami pillanatok alatt komoly balesetet okozhat.

A túl magas nyomás következtében a gumik nem biztosítanak kellő érintkezést az úttal, így romlik a menetstabilitás és megnő a fékút. Emellett a túl keményre fújt abroncs sérülékenyebb is, ami szintén fokozza a balesetveszélyt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük