Amit a guminyomásról tudni kell II.

Sokan „felesleges rossznak” tartják a guminyomás ellenőrzését. Azonban korábbi cikkünkben bemutattuk a helytelenül beállított nyomás hátrányait. Ennek következtében romlik a menetkomfort, rendellenesen kopik a gumiabroncs, az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag kibocsátás magasabb lesz, valamint fokozódik a balesetveszély is.

Tehát úgy tűnik mégsem annyira felesleges az a bizonyos ellenőrzés.

Na de hogyan ellenőrizhetjük a guminyomást?

A nyomást ellenőrizni és beállítani kizárólag hideg abroncson lehet. Tehát az autónak vagy legalább másfél órát állnia kell, vagy alacsony sebességgel 1-2 km tehető meg vele. Ez azért rendkívül fontos, mert üzem közben a gumik felmelegszenek és így a nyomás is megnő bennük – tehát ekkor ellenőrizve nem kapnánk pontos képet.

Legegyszerűbben egy benzinkútnál vagy egy gumisműhelyben lehet mindezt elvégezni. Azonban rendkívül hasznos egy saját műszer, amellyel akármikor megvizsgálható a nyomás aktuális állapota.

Milyen gyakran van szükség az ellenőrzésre?

A nyomást általában 2 hetente ajánlatos megvizsgálni, de mindenképp érdemes a nagyobb utazások előtt megmérni.

Hogy erre miért van szükség?

A levegő lassan szivárog el, ezért minden abroncs fokozatosan veszt a nyomásából. A rendszeres ellenőrzés lehetővé teszi, hogy folyamatosan korrigáljuk ezt a problémát, és a gumik minden helyzetben tökéletesen működjenek.

Honnan tudható az optimális nyomás mértéke?

Az adott autóra vonatkozó értéket a gépjármű használati utasítás tartalmazza, illetve általában a tanksapka fedelén vagy az ajtóoszlopon is megtalálható ez az információ.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük